PYSZNE KOKTAJLE

Jeśli jesteś nowicjuszem i zaczynasz przygodę z zielonymi koktajlami najlepiej zacząć od lekkostrawnych warzyw takich jak:

– seler,

– koper włoski,

– ogórek.

Kiedy już przywykniesz możesz stopniowo dodawać bardziej odżywczych składników, jak:

– czerwona sałata

– zielona sałata

– szpinak

– sałata rzymska

– cykoria

Następnie możesz dodawać zioła takie jak pietruszka czy kolendra, a potem np. jarmuż czy mniszek lekarski.

kiwi-coctail-1447939_640

Pamiętaj, że swoje zielone koktajle możesz dowolnie modyfikować. Przede wszystkim mają Ci smakować. Dla wzbogacenia smaku, żeby Twoje koktajle  nie smakowały jak trawa, dobrze jest dodać owoce. Niektórzy twierdzą, że nawet w stosunku 60% do 40%, np. koktajl ananasowo-jarmużowy. Nie dość, że bardzo odżywczy, to jeszcze wspomagający odchudzanie.

W okresie letnim fajnie jest dodać mięsiste, zamrożone owoce takie jak np. banan czy mango. Po zmiksowaniu nadadzą Twoim koktajlom puszystości i orzeźwiającej lekkości. Świetny na letnie dni to koktajl bazyliowo-arbuzowy.

Jeśli nie używasz akurat cytrusów, dobrze jest dodać kilka kropli soku z cytryny. Urozmaici smak i ułatwi przyswajanie żelaza. Swoje koktajle możesz rozcieńczać nie tylko wodą, ale także mlekiem kokosowym, migdałowym itp. W zależności od upodobań i właściwości czy tez przeznaczenia danego koktajlu.

Warto jest dodać coś z gatunku superfood (wkrótce artykuł na ten temat), np. len, nasiona chia, jagody goji, moringa, spirulina itp. Niektóre witaminy, jak np. A, D, E, K rozpuszczają się w tłuszczach, dlatego dobrze jest dodać do koktajlu niewielką ilość tłuszczu, np. olej kokosowy, lniany, konopny, musztardowy itp.

A oto 15 sprawdzonych przez nas przepisów:
1. jarmuż+banań+miód+cynamon+chili
2. pietruszka+cytryna (mnóstwo witaminy C. Swoim dzieciom serwuję jako napój Shreka)
3. kiwi+mięta+pietruszka+cytryna
4. jabłko+seler+burak+imbir+marchew
5. ogórek+seler naciowy+grejpfrut+pietruszka+mięta
6. awokado+gruszka+cytrus
7. pomarańcza+jarmuż+banan+jabłko+chia
8. kostki lodu+jabłko+banan+mięta
9. szpinak+kolendra+mango+awokado
10. ogórek+seler naciowy+pomidory
11. pietruszka+pomarańcza+banan+mleko kokosowe+olej kokosowy+kardamon
12. botwina+porzeczki+spirulina+mleko kokosowe+olej kokosowym
13. fenkuł+mango+banan+mak+spirulina
14. zielone jabłka+szpinak+jarmuż+pietruszka+cytryna+spirulina
15. banan+cytryna+mniszek lekarski+woda mineralna
Eksperymentujcie, pijcie i na zdrowie! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz poprawną cyfrę, aby zatwierdzić komentarz *