Rady na lato

W końcu mamy lato! Czas wakacji, urlopów, spędzania czasu na świeżym powietrzu. Spragnieni słońca oraz jego gorących promieni odkrywamy swoje ciała, eksponując centymetr po centymetrze, łapczywie chłonąc zbawienną dla naszego zdrowia witaminę D3. Dziś pytamy, czy wiesz jak właściwie zadbać o stan naszego umysłu i ciała, aby w pełni czerpać korzyść i radość z uroków lata?

Oto kilka praktycznych rad.

049

 

Przede wszystkim zadbajmy o właściwa dietę

Jeśli chcemy się poczuć lżej i sprawniej zrezygnujmy z jedzenia nadmiernej ilości cukru, węglowodanów oraz soli. Zastosujmy dietę opartą głównie na warzywach i owocach. Kiedy wybierzemy żywność, która wspomoże organizm by działał w sposób do którego jest przystosowany, odwdzięczy się on nam witalnością i zdrowiem.

Warzywa to grupa pokarmów, która powinna zajmować najwięcej miejsca na naszych talerzach. Pamiętajmy, żeby były to w szczególności świeże, minimalnie przetworzone warzywa najlepiej uprawiane lokalnie i organicznie. Jeśli jednak nie możecie ich dostać, każde warzywo będzie lepsze niż żadne. Pamiętaj o zielonych koktajlach, które nie tylko są bombą witaminową, ale również zaspokajają głód. Pamiętaj, że najzdrowsze są soki przecierowe, gdyż zawierają błonnik, który powoduję uczucie sytości oraz korzystnie wpływa na nasze jelita. Pamiętaj, że właściwa dieta wpływa na kolor, jędrność oraz gładkość naszego naskórka. Dużo do zapamiętania? 🙂

Pamiętaj o właściwej ilości wody niegazowanej

To najważniejszy i najskuteczniejszy krok jaki można podjąć w trosce o zdrowie! Unikaj napojów gazowanych, energetycznych czy tzw. napojów dla sportowców. Oprócz wielu składników chemicznych zawierają ogromne ilości cukru.

Zrelaksuj się!

Żyjąc w ciągłym pędzie i napięciu nasz organizm produkuje hormon stresu o nazwie kortyzol. Warto zauważyć, że to on w dużej mierze powoduje odkładanie się tkanki tłuszczowej wokół talii. Nie zapomnij więc, aby każdego dnia znaleźć choć 30 minut na odprężenie się. Krótki masaż, joga i oczywiście ćwiczenia fizyczne pomogą odreagować stres, poprawią koncentrację i dodadzą energii do dalszej pracy.

Regularne ćwiczenia mają dobroczynny wpływ na wiele układów w naszym organizmie: mięśnie, płuca, serce, mózg, stawy, kości. Jeśli spędzasz wiele godzin przy biurku pamiętaj, żeby chociaż co 15 minut wstać, a następnie się rozciągnąć. Zmiana pozycji zmienia układ ciała do grawitacji, co wzmacnia mięśnie, pobudza krążenie i przywraca prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu.

Liczmy BMI

A teraz sprawdźmy ile jeszcze mamy do zrobienia przed wyjściem na plażę czyli jak właściwie wyliczyć wskaźnik BMI (Body Mass Index) czyli wskaźnik masy ciała. Pamiętaj, że wskaźnik BMI nie ma zastosowania u osób regularnie uprawiających sport, w szczególności sporty siłowe, wytrzymałościowe. Jeśli chcesz się zorientować w jakiej kondycji jest Twój organizm, ta metoda jest właśnie dla Ciebie.

Wskaźnik BMI obliczamy dzieląc wagę w kilogramach przez wzrost w metrach do kwadratu.
Oto wyniki:

bmi

A jak zmierzyć poziom tkanki tłuszczowej w organizmie?

Jednym z łatwiejszych sposobów jest mierzenie obwodów. Miara krawiecka to jedyny sprzęt jaki będzie Ci potrzebny w tym wypadku. Potem znajdź odpowiedni kalkulator, wstaw wyniki i gotowe. Pamiętaj, że kobiety mają nieco wyższy poziom tkanki tłuszczowej niż mężczyźni!

W walce z odchudzaniem należy pamiętać o tym , że utrata wagi nie jest równoznaczna z utratą tkanki tłuszczowej, a przybieranie na wadze niekoniecznie musi oznaczać tycie. Zadbaj, aby utrzymywać poziom tkanki tłuszczowej na niskim poziomie, ale nie ograniczaj spożywania tłuszczu do zera. Jest to duży błąd treningowy i dietetyczny.

Zatem do dzieła! Witaj lato! Witaj przygodo! 🙂