Woda alkaliczna

Organizm człowieka, komórki, narządy mięśnie, a nawet mózg w około 80% składa się z wody. Płyny organiczne wypełniają wszystkie komórki naszego ciała. Porozmawiajmy o wodzie…

„Komórka jest nieśmiertelna! To tylko płyn, w której otoczeniu żyje, ją degeneruje! Odnawiając ten płyn systematycznie oraz dając komórce pożywienie, którego wymaga, może ona praktycznie żyć wiecznie!”

Dr Alexis Carrel, francuski naukowiec, laureat nagrody Nobla z dziedziny fizjologii i chirurgii

Nawadnianie naszego organizmu to jeden z najważniejszych warunków zachowania zdrowia, urody, witalności i szczupłej sylwetki. Woda pozwala usunąć z naszego organizmu toksyczne resztki, które niszczą nasz organizm i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Bez jedzenia przeżyjemy kilka tygodni, bez wody umrzemy w ciągu kilku dni. Jeśli nauczymy się dobrze zarządzać naszą gospodarką wodną i wymianą płynów postawimy najważniejszy i najskuteczniejszy krok do przejęcia kontroli nad swoim zdrowiem.

Ile wody w ciągu dnia powinniśmy pić?

Specjaliści zalecają picie 8 szklanek wody dziennie. Należy jednak zwrócić uwagę na indywidualne uwarunkowania, takie jak np. masa ciała czy aktywność w ciągu dnia. Zapotrzebowanie na wodę jest większe, jeśli spożywamy więcej posiłków stałych danego dnia, jeśli się bardziej pocimy, jesteśmy aktywni fizycznie. Uwarunkowane jest również rodzajem płynów jakie pijemy. Kawa czy herbata działają jak diuretyki czyli mają działanie zupełnie odwrotne – odwadniające.

Jak zatem sprawdzić czy pijemy odpowiednią ilość wody?

Najprostszy sposób to wygląd moczu. Jeśli jesteśmy zdrowi i nie przyjmujemy ryboflawiny czyli witaminy B2 obecnej w większości preparatów multiwitaminowych, mocz powinien być jasny, słomkowy i bezzapachowy. Jeśli moczu jest niewiele lub przez kilka godzin w ogóle nie odczuwasz potrzeby pójścia do toalety może to być objawem przyjmowania zbyt małej ilości płynów. Jeśli natomiast chodzimy do toalety za często, może być to oznaką tego, że albo przesadziliśmy z ilością picia albo piliśmy niewłaściwe płyny, które obciążają nerki i mobilizują je do nadmiernej pracy.

Innym prostym sposobem oceny naszego nawodnienia jest po prostu ślina. Jeśli jesteśmy odpowiednio nawodnieni nie powinno nam jej brakować. Suchość w ustach i na języku powinna być dla nas sygnałem, że należy sięgnąć po szklankę dobrej orzeźwiającej wody.

Należy pamiętać,że z wiekiem mechanizm uczucia pragnienia nie funkcjonuje już tak zwinnie, dlatego osoby po 65 roku życia, bez względu na odczuwanie pragnienia powinny sobie zapewnic kilka szklanek wody w ciągu dnia.

Chroniczne odwodnienie organizmu może prowadzić do licznych zaburzeń funkcjonowania naszego organizmu. Należą do nich m.in.:

  • ciągłe zmęczenie i znużenie
  • suchość skóry
  • spierzchnięte usta
  • zaburzenia trawienia, zgaga, zaparcia
  • częste infekcje układu moczowego
  • wysokie ciśnienie
  • bóle głowy

Wodę należy pić co najmniej 30 minut przed posiłkiem i przynajmniej godzinę po posiłku. Nie należy pić w trakcie jedzenia, gdyż zaburza to proces trawienia i rozrzedza soki żołądkowe. Nie należy pić mocno schłodzonej wody, gdyż organizm i tak najpierw będzie musiał wykorzystać swoją energię na ogrzanie go. Na pewno wszyscy wiedzą, że nawet w upalny dzień lepiej gasi pragnienie ciepły napój niż zimny z lodówki.

Medycyna chińska, która zdrowe trawienie uważa za czynnik długiego i zdrowego życia zaleca nawet picie wrzątku, tzn. wody tak ciepłej jak tylko jesteś w stania wypić. Picie gorącej wody, zgodnie z medycyną chińską, wspomaga metabolizm, zwiększa ilość hemoglobiny, poprawia odporność organizmu, a także oczyszcza żołądek, jelita, usuwa śluz i toksyny. Pomaga uporać się z niestrawnością, nudnościami, zaparciami czy uczuciem ciężkości po zbyt obfity posiłku. Wiem, bo sprawdziłam!

Jaką wodę powinniśmy pić?

Przede wszystkim, jeśli chcesz korzystać z wody z kranu najlepiej zaopatrzyć się w porządny filtr. Niestety woda w wielu miastach jest fluoryzowana, a fluor jest bardzo trudny do zredukowania, dlatego często lepiej jest poszukać dobrego dostawcy wody w sklepie. Jeśli smak Twojej wody ci nie odpowiada możesz spróbować domowej lemoniady z dodatkiem cytryny, ogórka, imbiru, mięty albo np. bazylii z truskawką czy arbuza z miętą.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Półki sklepowe uginają się pod ciężarem rozmaitych wód. Najlepiej wybierać wody w szklanych butelkach jeśli to możliwe. Jeśli chcesz zdecydować się na wodę wysokozmineralizowaną upewnij się, że jej skład i pierwiastki tam zawarte to właśnie te, których potrzebuje Twój organizm.

My przetestowałyśmy i polecamy wodę Java. Jest to naturalna woda mineralna, alkaliczna czyli o zasadowym, unikalnym odczynie ph 9,2. Jest idealna dla osób aktywnych fizycznie oraz dbających o zdrowie i dietę.

Woda Java posiada ujemny potencjał Redox. Oznacza to, że woda Java posiada właściwości przeciwutleniające, przez co wpływa na zdrowie naszego organizmu. Przeprowadzono kiedyś badania „cudownych, uzdrawiających” wód źródlanych, aby sprawdzić na czym polega ich fenomen i okazało się, że wszystkie miały ujemny Redox. Naukowcy z instytutu Wody w Tokio stwierdzili, że zawartość minerałów i mikroelementów w wodzie nie jest tak istotna dla naszego zdrowia jak potencjał oksydo-redukcyjny – Redox.

Pijąc odpowiednią ilosć dobrej jakości wody szybko odczujemy jej zbawienny wpływ na nasz organizm. Znaczna poprawa samopoczucia, przypływ energii, poprawa wyglądu skóry, zmniejszenie, wagi ciała, ogólne odmłodzenie i poprawa koncentracji, utrzymanie ph we właściwej równowadze oraz zmniejszenie ryzyka wystąpienia wielu chorób, w tym nowotworów to tylko część pozytywnych efektów. Dobre nawodnienie to podstawa. Pij do dna!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz poprawną cyfrę, aby zatwierdzić komentarz *