Zielone koktajle

Zielone koktajle to witaminowa bomba, pełna minerałów, błonnika, aminokwasów, przeciwutleniaczy i innych cennych właściwości odżywczych. Koktajle podnoszą naszą odporność, oczyszczają nasz organizm, są naturalnym napojem odchudzającym i regulującym metabolizm. Nie sugerujmy się kolorem, czasem te koktajle będą różowe lub czerwone, wszystko zależy co wrzucimy do blendera. A co wrzucamy? najlepiej po prostu to co mamy pod ręką, najważniejsze aby było świeże i dobrej jakości. Pamiętajmy również aby nie używać owoców i warzyw, które zaczęły się psuć. Nawet po odkrojeniu nadpsutej części trujące mikrotoksyny niewidoczne gołym okiem mogą znaleźć się w pozornie zdrowym kawałku i spowodować kłopoty żołądkowo-­jelitowe.

Jak przygotować zdrowy koktajl?

Do blendera wrzucamy pokrojone na kawałki warzywa i owoce , zalewa wodą i …………blendujemy. Najważniejsze , aby wypić koktajl bezpośrednio po przygotowaniu – wtedy jest najlepszy i najzdrowszy.

Co łączymy ze sobą w koktajlach?

Wszelkie zielone warzywa (ogórek, seler naciowy, pietruszka, jarmuż, szpinak, bazylia, mięta), które posiadają chlorofil przypominający swoją budową hemoglobinę oraz inne jak burak, imbir, marchew i oczywiście owoce: jabłko, cytryna, limonka, grapefruit, pomarańcz. Każde z tych składników ma dobroczynne działanie na nasz organizm.

top-view-1248950_640
Pietruszka to ­ naturalny środek moczopędny, o działaniu antybakteryjnym, antyreumatycznym i antyseptycznym. Działa leczniczo na organizm pobudzając krążenie, odtruwając, a także oczyszczając i wspomagając trawienie. Pietruszka przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu, jednocześnie dając organizmowi naturalną barierę ochronną. Ma pozytywny wpływ na pracę nerek. Jej regularne spożycie polecane jest kobietom w okresie rozrodczym, gdyż przez działanie rozkurczające istotnie łagodzi bóle menstruacyjne. Pietruszka zawiera prowitaminy A, witaminy C, witaminy PP, witaminy K, soli mineralnych (m. in. wapnia, magnezu oraz potasu), żelazo i flawonoidy. Natka pietruszki bogata jest ponadto w chlorofil. Wszystkie te składniki powodują, że pietruszka winna być regularnie stosowana w naszej diecie.

Seler naciowy odkwasza organizm, dotlenia krew oraz wypłukuje zgromadzone toksyny. Ma właściwości przeciwzapalne oraz pobudza do pracy układ odpornościowy a dzięki zawartości olejków eterycznych przyspiesza trawienie. Seler to skarbnica fosforu, wapnia, potasu i cynku, a także nieco magnezu i żelaza. Dlatego ma świetny wpływ na naszą skórę i włosy. Ma też dwukrotnie więcej witaminy C niż cytrusy oraz naturalną witaminę B kompleks, witaminę E zwaną witaminą młodości i kwas foliowy.

Jarmuż to bogactwo witaminy A, C, E oraz K, dzięki temu bardzo dobrze wpływa na wzrok, skórę i układ krążenia. Znajdziemy w nim również magnez, wapń, fosfor, żelazo (100 g jarmużu pokrywa 20% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek – jego wchłanianie ułatwia zawarta w jarmużu witamina C) i wysoką zawartość antyoksydantów, czyli przeciwutleniaczy walczących z wolnymi rodnikami. Jarmuż obniża ciśnienie krwi, poziom cholesterolu, pozytywnie wpływa na układ kostny i wzmacnia układ odpornościowy. W Japonii jest używany jako suplement diety, sok z jarmużu aojiru jest pomocny w leczeniu wielu dolegliwości , ale jego smak smak niestety jest trudny do zniesienia.

Jabłko to bogate źródło antyutleniaczy oraz błonnika, pamiętajmy tylko aby wrzucać do blendera cząstki jabłka ze skórką. Koktajl na bazie selera i jabłka to naturalny eliksir młodości. Regularne picie takich koktajli to również ulga przy bólach stawów i bólach artretycznych. Seler naciowy likwiduje zaparcia i obrzęki. Dodatek imbiru i mięty stymuluje układ trawienny, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz nadaje charakterystyczny smak.

Ogórek to warzywo silnie zasadotwórcze a więc polecany wszystkim którzy spożywają duże ilości produktów pochodzenia zwierzęcego i mają objawy zakwaszenia organizmu czyli częste infekcje, spadek energii, problemy z koncentracją i pamięcią, a także gdy pogorszył się stan ich cery. Ogórek pomaga w pozbyciu się nadmiaru wody działając moczopędnie i przez to redukuje obrzęki. Ogórek oprócz tego że ma bardzo mało kalorii to ma bardzo dużo potrzebnych nam minerałów: wapnia, magnezu, fosforu, potasu, sodu i cynku. Jest też bogatym źródłem tiaminy, ryboflawiny, niacyny, kwasu foliowego oraz witamin A, B6,C i K.

Panie i Panowie pijmy zielone koktajle. 🙂